Picătura de cultură. VĂ FACEȚI CĂ NU ȘTIȚI?

***Picătura de cultură. VĂ FACEȚI CĂ NU ȘTIȚI?***

Se zvârcolesc „bătrânii” în mormânt,

Căci sufletele lor sunt încă vii!

Ei n-au vândut o palmă de pământ..

N-au luat cu ei nimic, după cum știi…

De ce a trebuit să moară ei?

La întrebare nimeni n-a răspuns!

Nimeni nu dă pe-afară de idei…

Și nimeni nu mai fură pe ascuns!

Se fură cu vagoanele, păduri!

Căruța e prea mică! Boi-n-avem…

„Samsarii” se prefac a lua măsuri!

Ce-am câștigat? Doar dreptul să mă tem!

Pădurile s-au dus peste hotar,

Iar ce-a avut pământul mai de soi,

S-a scurs cum ai sorbi dintr-un pahar

Din care doar mocirla-i pentru noi!

Brazdă cu brazdă vindem la străini,

Munții îi dăm cu aurul din ei!

În Țara ta n-ai dreptul să suspini,

Căci dacă plângi… doar lacrimi ai să bei!

Porumbul nu mai face mămăligi!

Gheața ne fură aburul din pâini!

Da, omule! Ești liber! Poți să strigi

La care ușă vrei, poți da din mâini!

Nu te aude nimeni! În zadar

Rămâi la ușa lor cu jalba-n băț!

Zilele se dau jos din calendar!

Să plâng? Nu am putere, dar…învăț!

Se mută răsăritul la apus,

Apusul ne împarte-n două oști!

Trezește-te române! Capul sus!

Suntem oricum dar, niciodată proști!

Cu niște ani dau clipele-napoi…

Și mă opresc la ziua de Crăciun..

În suflete…suntem atât de goi…

Vă faceți că nu știți ce vreau spun!?

Am scris această poezie nu cu gândul la epoca „de tristă amintire”, nu pentru a reabilita pe cineva, ci, spre a trage un semnal de alarmă, fiindcă, tare mă tem că vom cădea prizonieri în mâna altora și vom primi diplome de sclavi! Vreți asta? Nici eu!

Constantin Mosor

Lasă un comentariu