Senatorul Siminica Mirea insistă cu modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată

siminica mirea Senatorul Siminica Mirea insistă cu modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată

Senatorul oltean, Siminica Mirea, a introdus de două ori o inițiativă legislativă privind trecerea la nivel cu calea ferată a tuturor drumurilor naționale care prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor  rutiere. Propunerea prevede montarea barierelor sau semibarierelor dar și aplicarea unor covoare din cauciuc care să amortizeze trecerea peste calea ferată. Obligația urmând să revină administratorului căii ferate, cu avizul administratorului drumului şi al poliţiei rutiere.

Tot în acest proiect se mai prevede și că administratorul căii ferate este obligat să asigure vizibilitatea trecerilor la acelaşi nivel cu calea ferată prin curăţarea vegetaţiei pe o rază de 150 de metri măsurată din intersecţie. Încălcarea acestei prevederi se sancţionează cunae_01716600 amendă de la 30.000 de lei la 150.000 de lei, aplicată administratorului căii ferate.

În expunerea de motive senatorul oltean preciza în urmă cu doi ani:  „Câte vieți omenești mai trebuie pierdute în accidente grave petrecute la trecerile cu nivel de cale ferată, pentru a reintroduce barierele automate, acolo unde acestea au fost abuziv desființate? În urma observațiilor personale și a celor raportate la situațiile din teren, sunt mai bine de zece ani de când responsabilii, pe care îi consider iresponsabili, din cadrul departamentului de infrastructură de la Căile Ferate Române, au decis înlăturarea barierelor la o mare parte a trecerilor cu nivel de cale ferată din România. Numărul accidentelor crește alarmant de la an la an. Sunt de acord că o vină o au și conducătorii auto. Sunt de acord că legislația rutieră actuală este aspră, dar sancțiunile nu absolv în totalitate producerea accidentelor. Eu cred că dumneavoastră puteți interveni și dispune măsuri pentru rezolvarea situației semnalate, prin impunerea de îndată a barierelor la toate trecerile cu nivel de cale ferată, care intersectează drumuri comunale, județene și naționale. Costurile, alocațiile bugetare, sunt infinit mai mici decât dramele din viața de zi cu zi. Am încredere în promptitudinea lu crari de reabilitare CFRacțiunilor dumneavoastră!”.

Și pentru că Ministrul Transporturilor îi comunicase  Siminicăi Mirea că nu sunt bani prevăzuți pentru astfel de intervenții, aceasta a revenit la sfârșitul anului trecut  asupra aceleiași probleme, explicând că ,, (…) pe majoritatea drumurilor naționale și județene sunt discontinuități  ale stării acestora, între intravilanul municipiilor și a porțiunilor acestor drumuri.

În cele mai multe situații sectoarele de drumuri naționale și județene aflate în administrarea consiliilor județene și  locale  sunt într-o stare deplorabilă, asfaltul fiind foarte vechi și prezentând gropi. În foarte puține cazuri consiliile locale au alocat fonduri pentru covoare asfaltice noi pe aceste drumuri, iar când au făcut-o lucrările efectuate au fost de slabă calitate.

 Principala cauză a acestei stări de fapt o constituie lipsa fondurilor la nivelul fiecărei dintre aceste localități. Acest aspect este în prezent și mai important având în vedere că odată cu aplicarea legii salarizării unice, adoptată în acest an, sumele alocate de către primării pentru investiții vor fi diminuate.(…)

 De asemenea, prin această inițiativă legislativă se prevede posibilitatea ca lacale-ferata- reabilitata solicitarea expresă a consiliilor locale care au posibilități financiare mai mari, anumite secțiuni de drum național sau județean din intravilan să poată trece în administrarea localităților. ”

 Răspunsul oficial dat de Senatul României a fost unul halucinant și alambicat, cum că ,, Trecerea la nivel cu calea ferată- atât în evidența  Companiei Naționale de Căi Ferate ,, CFR” SA respectă reglementările în vigoare din punct de vedere al semnalizării rutiere și feroviare. Stabilirea categoriei trecerilor la nivel cu calea ferată se face în baza standardului SR 1244:1996- Treceri la nivel cu calea ferată. Condiții tehnice, clasificarea și stabilirea categoriei trecerii la nivel, respectiv în funcție de intensitatea traficului feroviar, viteza maximă de circulație a trenurilor, clasa tehnică a drumului și asigurarea rombului de vizibilitate. (…)

Potrivit strategiei de îmbunătățire a siguranței traficului feroviar și rutier CNCF ,, CFR” SA desfășoară periodic, împreună cu Inspectoratul General al Poliției Române- Poliția Transporturi”, acțiuni de verificare  a trecerilor la nivel și colaborează în permanență cu toți factorii interesați, în funcție de competențe, pentru găsirea unor soluții sigure de traversare a căii ferate prin modernizarea sau desființarea acelor treceri la nivel cu calea ferată care nu respectă reglementările în vigoare.”.

În finalul răspunsului se precizează că dacă au fost victime omenești se datorează doar neatenției și nerespectării indicatoarelor rutiere la trecerea cu calea ferată. Un răspuns sec, lipsit de substanță care nu face altceva decât să prelungească o situație care se agravează pe zi ce trece.

 Totuși, cu bani alocați de la Guvern, din fonduri europene  sau din bugetele locale  și județene, parlamentarul oltean speră ca de această dată orgoliile politice să fie lăsate departe și să se țină cont, mai presus de orice, de viețile și confortul oamenilor.

Georgiana Raicu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s