Olt. Ludovic Orban  urgentează lucrările la Drumul Expres Craiova- Slatina – Pitești

Olt vizita orbanPremierul Ludovic Orban, însoțit de Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Ionuţ Stroe, ministrul Tineretului şi Sportului, Ionel Dancă, şeful Cancelariei premierului, parlamentari din Olt şi Dolj, precum şi președinții flialelor PNL Olt și Dolj, respectiv Liviu Voiculescu şi Ştefan Stoica, au vizitat șantierul Drumului Expres Craiova- Slatina- Pitești și s-au întâlnit cu reprezentanţii Asocierii SA&PE Construct SRL – SpeditionUMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL, constructorul tronsonului II al şoselei de mare viteză, cel care se află pe teritoriul județului Olt.

Acesta porneşte de la graniţa dintre judeţele Dolj şi Olt şi se termină la ieşirea din Slatinaorban olt către Valea Mare, la intersecţia cu Drumul Naţional 65 – European 574 și are o lungime de aproximativ 40 de kilometri. Șoseaua de mare viteză traversează localitățile Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Milcov, Slatina şi Valea Mare. În componența sa a fost prevăzute și centurile ocolitoare ale orașului Balș și municipiului Slatina.  Șoseaua de mare viteză este împărțită în două loturi, respectiv Lotul 1 cu o lungime de 18,5 (km 17+700 – Km 36+200) și Lotul 2 cu o lungime de 21,35 (km 36+200– Km 57+550).

Câștigătorul desemnat pentru Tronsonul 2 – Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (România) cu o valoare a ofertei de 661.452.009,54 lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 141 milioane euro fără TVA.

Olt- orban-vizita-drum-expres-Reprezentantul Guvernului, a ținut să precizeze că a venit special pentru a înmâna cele două ordine necesare pentru începere a lucrărilor, și predarea în integralitate a procedurilor de construcţie pe cele două loturi de pe tronsonul II al drumului expres Craiova – Piteşti. Ludovic Orban a mai adăugat că este un proiect început în mandatul său de ministru al Transportului, mandat deținut între mai 2007 şi noiembrie 2008. ,,În momentul în care compania Ford a decis să investească în Craiova, au existat discuţii, negocieri, între guvernul liberal din acea perioadă şi Compania Ford în urma căror discuţii s-a ajuns la semnarea unui memorandum pe care l-am semnat în calitate de ministru al Transporturilor şi printre alte elemente care erau cuprinse în acel memorandum de înţelegere, Guvernul României s-a angajat să realizeze drumul expres Craiova – Piteşti. Din momentul în care mi-am pus semnătura pe memorandumul de înţelegere, am demarat în cea mai mare viteză procedurile de licitaţie pentru selectarea unui consultant care a realizat studiul de fezabilitate şi în urma realizării studiului de fezabilitate au fost aprobaţi de guvernul din acea vreme indicatorii tehnico-economici”, a subliniat Orban.drum-expres-craiova-pitesti-3

Prezent la această vizită, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a ținut să precizeze că câștigătorul licitației Drumului Expres Craiova- Pitești, este unul dintre cei mai serioși antreprenori   și că va termina la termen execuția acestui drum de mare viteză. ,,. După cum ştiţi, Tronsonul 2, cu cele două loturi din Drumul Expres Craiova-Piteşti este în execuţie şi din fericire pentru beneficiar are parte de un antreprenor serios. Am avut şi avem o colaborare foarte bună, la nivel de CNAIR, iar astăzi suntem în faţa dumneavoastră pentru a înmâna ultimele ordine de începere a lucrărilor pe cele patru secţiuni din Lotul 1, respectiv  Lotul 2, neacordate până în acest moment. Astăzi, în faţa dumneavoastră, împreună cu antreprenorul, vă putem garanta că absolut întreg Lotul 1, de 18,5 kilometri, respectiv Lotul 2, de 21,3 kilometri, nu mai au nicio problemă, niciun blocaj. Practic, antreprenorul poate să-şi asume termene foarte clare. Astăzi, practic, se înmânează ordinele de începere pentru secţiunile lispă din cele două loturi din Tronsonul 2”, a precizat ministrul Transporturilor.

drum-expres-pitesti-craiovaCât despre stadiul actual al tuturor lucrărilor efectuate la Drumul Expres Craiova- Pitești, Ludovic Orban a ținut să aduge că „Primul tronson, de la Craiova la Răducăneni, încă nu este finalizat proiectul tehnic. Pentru ca să se poată ajunge în faza de construcţie a lucrărilor de execuţie, sunt de parcurs nişte paşi. Acolo a fost necesară modificarea proiectului tehnic datorită unui aviz condiţionat care a fost dat de Romgaz, s-a ajuns la o înţelegere între constructor şi Romgaz privind modificarea proiectului tehnic, acest proiect tehnic trebuie să ajungă la Romgaz, conducerea Romgaz ne-a asigurat că va trata cu celeritate acordarea avizului pentru acest prim tronson, astfel încât să poată să fie aprobat proiectul tehnic şi să fie parcurşi toţi paşi necesari pentru a se ajunge efectiv la faza de construcţie. În ceea ce priveşte tronsonul III şi tronsonul IV, este demarată procedura de licitaţie şi suntem în faza de clarificări, în care companiile cer clarificări.

 Am încredere, cel puţin pe aceste două loturi din tronsonul II, că viteza de execuţie va fi chiar mai mare decât cea prevăzută în contract. De asemenea, să nu existe niciun fel de probleme legate de planificarea financiară, astfel încât să putem să asigurăm fluenţa lucrărilor, să nu apară întârzieri în realizarea lucrărilor şi să contribuim la o realizare a lucrărilor cu o viteză cât mai mare. Cele două loturi din tronsonul II sunt foarte importante pentru că ele cuprind Centura Balşului şi Centura Slatinei”.

Georgiana Leulescu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s