Argeș. Zece primării din Argeş vor primi despăgubiri de la Guvern

Argeș. Zece primării din Argeş vor primi despăgubiri de la Guvern

 În urma inundațiilor de la sfârșitul lunii trecute,  Guvernul a alocat aproximativ 12 milioane de lei pentru 10 localitățile grav afectate  din  județul Argeș.

 Prefectura Argeș a făcut din timp demersurile pentru obținerea unui sprijin financiar din partea Guvernului pentru toate cele 29 de localități afectate, însă doar 10 UAT-uri au transmis în timp util documentațiile complete, prin care se solicită sprijin financiar pentru refacerea obiectivelor de infrastructură afectate. Acestora li se alătură Regia Județeană de Drumuri Argeș, care pentru cinci obiective deteriorate de ape solicită 2,55 milioane lei. Primăriile care au transmis documentație completă au solicitat un sprijin financiar de 9,36 milioane de lei. În total, din Argeș s-au solicitat 11,92 milioane de lei pentru refacerea obiectivelor de infrastructură calamitate. Banii vor fi asigurați din fondul de intervenție al Guvernului, cuprins în bugetul pe anul 2020.

 Potrivit comunicatului de presă emis de Prefectura Argeș, prin hotărârea CJSU nr. 22, inițiată de prefectul Emanuel Soare și președintele Consiliului Județean, Dan Manu, procesele verbale de constatare și evaluare a pagubelor din județul Argeș au fost înaintate Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației. Administratorii elementelor de infrastructură afectate au confirmat că sumele solicitate sunt destinate exclusiv aducerii la starea inițială și nu vor fi folosite pentru modernizări sau lucrări adiționale. Mai mult, obiectivele calamitate pentru care s-au solicitat sume de bani din fondul de intervenție al Guvernului nu se suprapun cu obiectivele de investiții finanțate prin PNDL.

 Aceiași sursă a ținut să precizeze și sumele care sunt sumele trimise către Ministerul Dezvoltării pentru refacerea obiectivelor calamitate, pe localități, sunt următoarele:
-Albeștii de Muscel- 269.000 lei;
-Bălilești- 159.000 lei;
-Brăduleț- 2,5 milioane lei;
-Bughea de Sus- 733.000 lei;
-Cetățeni- 250.000 lei;
-Corbi- 1,18 milioane lei;
-Micești- 252.000 lei;
-Sălătrucu- 254.000 lei;
-Valea Danului- 2,88 milioane lei;
-Valea Iașului- 541.000 lei.

Primăriile care au depus documentații incomplete sunt: Albeștii de Argeș, Aninoasa, Cepari, Cicănești, Corbeni, Țițești, Mihăești, Stâlpeni și Tigveni. Aceste UAT-uri, cu localități afectate de inundații, vor putea depune până cel târziu luni, 6 iulie, documentațiile complete. În baza acestora se va lua o nouă hotărâre CJSU și se va emite o altă hotărâre de Guvern (HG).”, transmite Prefectura Argeş.

 Georgiana Leulescu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s