Mafia fierului vechi, sursa de îmbogățire a baronilor locali

Astra Rail Drobeta Tr. Severin
Astra Rail Insustries Caracal
Cristian Dragomir, director Astra Rail Caracal
Patronii americani ai Astra Rail Industries

***Mafia fierului vechi, sursa de îmbogățire a baronilor locali***
După revoluția din 1989, am crezut cu toții că vom putea beneficia de libertate, de un trai mai bun, în general, însă nu am crezut niciodată că societatea în care trăim se va degrada atât de mult, încât să fie distrusă din toate punctele de vedere: economic, moral dar și spiritual!
Luând pe rând, fiecare dintre aceste trei domenii pricipale în care am execelat în perioada comunistă, din punct de vedere spiritual trebuie să precizăm că, cu tot ateismul de care au dat dovadă comuniștii s-au păstrat tradițiile și obiceiurile populare. Sărbătorile de Crăciun, Anul Nou sau Paști, la nunți, botezuri, cununii sau chiar la înmormântări nu s-a pierdut nimic din obiceiurile creștine. Mergeam, când eram copii cu sorcova, cu steaua, cu plugușorul, etc., obiceiuri acum denaturate printr-un fel de hărțuire a unor personaje reprobabile, care habar nu au de adevărata conotație, interesați doar de partea financiară.
Vorbind despre partea morală a societății post-decembriste trebuie să recunoaștem că este din ce în ce, mai scăzută. În mass-media locală și națională vedem cum sunt promovate tot felul de ,, vedete”, politicieni, medici, profesori, oameni ai legii, etc., care se dovedesc a fi de cea mai joasă calitate morală.
După mai bine de 30 de ani, constatăm cu tristețe că industria și agricultura au dispărut aproape în totalitate, pentru că fie au fost vândute pe nimic, fie au fost lăsate în paragină de interesele oculte ale unor profitori nesătui. Agricultura merge la nivel de avarii iar industria, ce a mai rămas din ea, în mare parte vândută companiilor străine, se află pe mâna unor ticăloși care își bat joc de oamenii care îi au în subordine, dându-le salarii de mizerie, folosindu-i la tot felul de treburi personale în gospodăria proprie, iar exemplele de umilire ar putea continua.
Dacă pe platforma industrială a Slatinei, marile companii ALRO, Electrocarbon sau TMK Artrom, au avut noroc să fie conduse de specialiști, de oameni patrioți care țin cu adevărat la angajați, respectând valoarea muncii, nu același lucru putem spune despre Pirelli ( fabrică de cauciucuri din Slatina) care, în ciuda condițiilor grele și nocive, muncitorii sunt plătiți prost, fapt care duce la un flux permanent de demisii și angajări.
Același lucru se întâmplă și la Astra Rail Industries din Carcal, fosta fabrică de vagoane vândută unor companii americane și germane (companii care dețin și fabricile din Arad și Drobeta Turnu Severin). În primăvara lui 2019, cei aproape 600 de muncitori ieșeau la o grevă spontană cerând condiții mai bune de muncă și un salariu decent. Atunci, am aflat că, de exemplu după zeci de ani vechime, majoritatea aveau salariul minim pe economie, cei care erau calificați în meseriile de sudor sau lăcătuș, cursurile erau plătite de stat nu de companie, iar după terminarea lor nu li se dădea certificatul de absolvire și după un timp erau dați afară, fără nicio explicație. Oamenii încercaseră de nenumărate ori să vorbească despre aceste aspecte cu conducerea, prin liderul de sindicat, dar niciodată vocea lor nu fusese auzită de directorul fabricii, Cristian Dragomir.
Alții vorbeau despre tot felul de ,,afaceri subterane” cu fier vechi, cu șmecheri veniți pe filiera firmei mamă de la Arad, sau de la Drobeta Turnu Severin.
Anul acesta, în urmă cu două săptămâni, DNA ne-a transmis un comunicat de presă potrivit căruia, un anume Constantin Andrei Dragomir, (patronul unei firme de fier vechi din Craiova, numită SC Adidrad SRL- O fi vreo legătură între el și directorul de la Caracal, Cristian Dragomir? ), a fost depistat în timp ce transporta cu ajutorul unui camion 25 de tone de fier vechi, iar pe foaia de parcurs erau trecute doar cinci. Luat la întrebări, acesta a declarat oamenilor legii că are astfel de afaceri de 8 ani și cu Astra Rail Industries din cele trei locații de la Caracal, Drobeta Turnu Severin și Arad.
Astfel că, în urma cercetărilor făcute acesta a fost reținut pentru 48 de ore, iar directorilor de la Caracal- Cristian Dragomir, cel din Drobeta Turnu Severin – Marian Săndulescu și cel de la Arad- Fulger Popescu, le-a fost întocmite dosare penale.
Din surse neoficiale am aflat că directorul de la Caracal, Cristian Dragomir a fost forțat să demisioneze și că, începând cu 12 martie a.c., acesta va fi doar o amintire urâtă a muncitorilor de la vagoane.
De asemenea, Săndulescu, de la Severin va fi forțat să demisioneze, spun sursele noastre, de către patronii americani, pentru a nu băga fabrica într-un con de neîncredere care va duce la scăderea cotației la Bursa de Valori. Acesta, deocamdată ,,se ține tare” de scaun, încercând să își acopere tâmpeniile făcute, apelând la prieteni mai vechi din politică sau justiție.
Și cum, cercetările asupra ilegalităților făcute (nu numai în privința fierului vechi) de conducerea companiei Astra Rail Industries din România, au început cu mai mulți ani în urmă, Fulger Popescu de la Arad a decis să se retragă și s-a pensionat în 2018.
Vom reveni cu amănunte în numărul viitor despre legăturile mafiei cu fier vechi, despre afaceri dubioase ale unor baroni locali ai Mehedințiului.
Georgia Sebeș

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s