Mehedinți. Mafia fierului vechi, sursa de îmbogățire a baronilor locali (II)

Cristian Dragomir, dir. până in 12 martie a.c, Caracal

***Mehedinți. Mafia fierului vechi, sursa de îmbogățire a baronilor locali***
(partea a II-a Caracatița mehedințeană)
În numărul trecut al revistei noastre despre companiile multinaționale din țara noastră, despre afacerile cu fier vechi și mafia care le coordonează, dar și despre bătaia de joc la care sunt supuși angajații români.
În urma acestui articol am primit foarte multe mesaje prin care ni se aduceau la cunoștință și mai multe nereguli și afaceri dubioase, nu numai de la această companie ci și altele, toate cu capital străin și amintim aici pe Mechrom Industry, fabrica de biciclete de a Curtișoara, Olt, despre care vom reveni cu amănunte în numerele viitoare ale revistei noastre.
Cât privește mafia fierului vechi din Mehedinți, se pare că este o plagă atât de mare și de periculoasă încât poate întrece chiar și efectele pandemiei cu COVID 19! Această ,,boală” întinsă pe parcursul celor 31 de ani de așa -zisă democrație a creat un imperiu financiar colosal în care huzuresc baronii locali. Acești șmecheri cu gura mare, s-au înfipt ca niște căpuși în fruntea politicului și administrației, au devalizat bănci, industria și agricultura locală. Pe ce nu au putut pune gheara lacomă, au făcut în așa fel încât au adus în faliment cele mai importante societăți de producție, după care le-au cumpărat la prețul unui apartament, sau le-au tăiat, bucată cu bucată și le-a vândut ca fier vechi.
În numărul trecut al revistei noastre prezentam cum a fost prins cu ,, cioara vopsită”, Constantin Andrei Dragomir, patronul unei firme de fier vechi din Craiova, SC Adidrad SRL care a recunoscut, printre altele, că face afaceri de 8 ani și cu Astra Rail Industries din Caracal, Severin și Arad, dezvăluind numele tuturor celor care făceau parte din această ,, caracatiță”. Dealtfel, camioanele sale pentru colectarea fierului vechi, se află permanent în curtea societății din Severin, chiar și acum când sunt cercetați penal pentru evaziune fiscală.

Unii și-au acoperit bine urmele, trecând averile nejustificate pe numele rudelor, amantelor sau chiar a unor persoane cu handicap. Alții din prostie, sau chiar din sfidare la adresa anchetatorilor, nu se mai feresc să își etaleze casele și mașinile de lux, amantele sau opulența cu care se fălesc.
Astfel de profitori au pus mâna și pe fabricile de de vagoane de la Arad, Severin și Caracal, le-au vândut străinilor și și-au vârât în funcțiile de conducere tot felul de ,,oameni de casă”, amante, soții, rude sau prieteni de pahar, care pozează în oameni decenți, care vor doar bine comunității și a interesului fabricii. Însă, în spatele acestor farisei se desfășoară niște jocuri de culise care nu fac altceva decât să își sporească averile și să înșele staul român.
Așa cum pomeneam în numărul trecut, directorii generali de la fabricile de vagoane Astra Rail Industries din Caracal-Cristian Dragomir, cel din Drobeta Turnu Severin – Marian Săndulescu și cel de la Arad care îi proteja – Fulger Popescu, le-a fost întocmite dosare penale și, potrivit procurorilor DNA, sunt cercetați pentru mai multe capete de acuzare. Aici, la Arad sunt implicate, în mafia fierului vechi, nu mai puțin de 12 persoane. Procurorii de caz au stabilit că Metalcomp Internațional Arad, firma care achiziționează fierul vechi este acuzată de evaziune fiscală, la fel ca și cea din Craiova.


Astfel că, la sfârșitul lunii februarie, Marian Săndulescu a fost audiat de procurorii DNA, mai bine de trei ore, iar în săptămâna ce a urmat i-a recomandat unui protejat al său, maistrul Dumitru Dunărințu, să aibă grijă ce declară la DNA. Acesta era cel care se ocupa de tăierea fierului vechi provenit din vagoane casate, subansamble, dispozitive de sudat și asamblat. Sursele noastre ne-au precizat că acesta se credea un mic moșier și, în timpul programului de lucru, lua muncitorii din fabrică și îi folosea la diverse munci agricole în propria gospodărie. Și, din păcate, nu este singurul care procedează așa…
Reamintim că partea americană a fabricii de vagoane Astra Rail Industries din Carcal, Severin și Arad deţine 75% din acțiuni, iar omul de afaceri german, Thomas Manns, care a preluat fabricile de vagoane ale antreprenorului Cristian Burci în 2012, deţine 25% din Greenbrier-Astra Rail. Thomas Manns, este preşedintele Consilului de supraveghere al companiei şi se ocupă de operaţiunile comerciale ale acesteia.
În 2016, omul de afaceri Cristian Burci, patronul Adevărul Holding şi Prima TV, a fost arestat pentru devalizarea fostei fabrici de vagoane ROMVAG din Caracal.
În rechizitoriul de atunci, procurorii precizau că „Din actele de urmărire penală efectuate până la această dată a rezultat faptul că membrii grupului de criminalitate organizată, prin activitatea desfăşurată în perioada 2006 şi până în prezent, au creat un prejudiciu unei firme prin abuz în serviciu şi delapidare în valoare de 7.099.000 euro şi 3.811.756 lei”.
Despre amestecul de incompetență managerială, amantlâcurile și afacerile neortodoxe din spatele ușilor închise, al conducerilor fabricilor de vagoane din Caracal, Severin și Arad, despre întâlnirea membrilor grupului infracțional într-o pensiune din Dubova, dar și despre sancțiunile pe care patronii americani le vor impune vinovaților, vă vom detalia în ediția din numărul viitor.
Așteptăm dreptul la replică oficial al persoanele implicate în acest caz!
Georgia Sebeș

La Dubova

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s