Olt. Drumul Expres executat în proporție de 70% pe tronsonul Slatina – Balș

***Olt. Drumul Expres executat în proporție de 70% pe tronsonul Slatina – Balș***
Deputatul de Olt, Gigel Știrbu a anunțat faptul că tronsonul dintre Slatina și Balș, parte a Drumului Expres Craiova-Piteștiexte executat în proporție de 70 % și abia se așteaptă finalizarea lui pentru a fluidiza traficul și reduce la maxim accidentele rutiere.
,, Constructorul lotului a ajuns, în prezent, la un stadiu fizic de execuţie de aproximativ 70% şi acum a început turnarea primului strat de asfalt pe acest segment cu o lungime de 40 de kilometri (tronsonul Robăneşti – Balş – Valea Mare în judeţul Olt, de la km 17 la km 57). Acest segment care cuprinde şi un nou pod peste Olt va permite intrarea în reparaţii capitale a podului peste Olt de la Slatina de pe DN 65, unul dintre cele mai vechi poduri din România şi cu mari probleme la structura de rezistenţă.” a precizat parlamentarul oltean.
Potrivit CNAIR, primul strat de asfalt a fost așternut deja pe unele porțiuni ale drumului expres DX12 Craiova – Pitești. Lucrările de pe Tronsonul 2 de circa 40 de km unde operează asocierea românească de companii condusă de UMB avansează în ritm susținut. Tocmai pentru că lucrările sunt avansate, autoritățile de la Transporturi speră să deschidă traficul pe acest tronson care ocolește atât Slatina, cât și Balșul, bazându-se pe promisiunea constructorului UMB care are deja un „istoric” de a finaliza proiecte înainte de termen.
Deschiderea circulaţiei pe acest lot al drumului expres înseamnă că şoferii vor scăpa de ambuteiajele de la Balş şi Slatina, oraşe fără centură. De asemenea, noul drum expres va îmbunătăți traficul în regiune, unde în prezent deplasarea se desfășoară cu viteze medii sub 60 km/h, iar numărul deceselor este cu 5,8 % peste media din România. Reducerea timpului de călătorie între Craiova și Pitești va diminua costurile de transport , va spori eficiența economică a rețelei rutiere din România și va îmbunătăți calitatea vieții locuitorilor. pentru cele aproape 2 milioane de locuitori din regiunea de Sud-Vest.
Tronsonul 2, Balș – Slatina are o lungime de 39,85 km, fiind împărțit în două loturi, respectiv Balș-Piatra Olt de 18,5 km și Piatra Olt-Slatina de 21,35 km, la care lucrează două firme UMB – Tehnostrade și SA&PE Construct.
Valoarea lucrării este de 1.45 miliarde lei (fără TVA), a început în mai 2019, iar termenul de finalizare la sfârșitul anului 2021.Potrivit CNAIR, pentru execuția Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești, vor fi realizate 34 de structuri. Acestea vor avea 869 de grinzi care presupun peste 20.000 metri³ de beton, peste 3.200 tone oțel beton, lungimi între 12 – 40 metri, înălțimi între 60 – 200 centimetri, peste 1.800.000 metri de toron.
Lungimea totală a acestor grinzi depășește 32.000 metri. Grinzile sunt realizare în fabrica de grinzi a antreprenorului, aflată în șantier.
Georgiana Leulescu






Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s