***Mehedinți. Se reabilitează tronsonul de CF Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș***
Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor a transmis că, în curând vor începe procedurile pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș.
Pe traseul din Mehedinți va fi dublată linia CF pe relațiile Strehaia – Ciochiuța, Ciochiuța – Tâmna, Tâmna – Igiroasa, Igiroasa – Prunișor, dar și în stațiile Igiroasa și Ciochiuța.
Vor fi construite noi variante de traseu pe relațiile Igiroasa – Prunișor Nouă, Prunișor – Drobeta Est Nouă, Drobeta Est Nouă – Drobeta Mărfuri, Drobeta Est Nouă – Dudașu.
Vor mai fi montate panouri fonoabsorbante, vor fi modernizate instalațiile de semnalizare/centralizare/telecomunicații, va fi implementat sistemul european de management al traficului (ERTMS) și vor fi montate bariere automate la trecerile la nivel.
Acest proiect face parte din reabiltarea Tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, împărțit pe 6 loturi, cu o valoare totală de 10,5 miliarde de lei (fără TVA).
,,Astăzi ( 15 martie- n.r.) au fost transmise spre SEAP (pentru validare) documentațiile pentru primele 3 loturi ale acestui Tronson care are o lungime totală de aproape 226 de km.
Lotul 1 (Craiova-Filiași), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimată de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări).
Lotul 2 (Filiași-Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimată de 1,14 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).
Lotul 3 (Igiroasa- Drobeta Turnu Severin), cu o lungime de 41,23 km, are o valoare estimată de 3,08 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări). Pe acest lot va fi construită și o variantă nouă de traseu care va asigura relația între stațiile Balota, Prunișor și Drobeta Marfă. Între stațiile Prunișor și Drobeta Turnu Severin Est este prevăzută construcția unui tunel de cale ferată dublă, în lungime de 6,1 km.
Cele 3 loturi au o lungime însumată de 123,47 km de cale ferată modernă și o valoare totală estimată de 5,63 miliarde de lei (fără TVA).” A ținut să precizeze ministrul Sorin Grindeanu.
Pe tot traseul vor mai fi reabilitate sau construite 16 stații, 48 de poduri, 87 de podețe, 18 pasaje inferioare și superioare, 1 viaduct cu cale dublă în lungime de 900 m (peste Valea Baran), 16 treceri la nivel cu calea ferată și 4 noi puncte de oprire.
Georgiana Sebeș