Picătura de cultură. Timpul, veșnicul dușman

 ***Picătura de cultură. Timpul, veșnicul dușman***

–––––––––

Mă lupt cu timpul, an de an,

De-o viață,  nu-l pot birui,

Ce fiară crudă, ce șacal

Din tinerețe-acest tiran,

Mușcă să nu mai pot iubi.

De ce-i perfid?- l-am întrebat-

Și nu-i statornic și-i grăbit,

Mi-a spus că el e limitat

Că de când este-n loc n-a stat,

Iar dacă-l pierd nu-i de găsit!

Că zboară într-una peste noi,

Lăsând doar urme-n urma sa,

Că e puternic în război

El și răbdarea, amândoi

Fac jocul vieții-n lumea mea.

Descoperă ce e ascuns

Acoperind descoperitul,

Dă întrebărilor răspuns,

Ba e prea mult, ba nu-i deajuns,

Și-acoperă tot infinitul.

Că e moneda vieții mele

Și-am cheltuit modest din ea,

Că el e cel ce-ncet o cerne

Și n-am de ce să-mi fac probleme,

Nelăsând pe alții să mi-o ia.

Și-atunci, cu gândul împăcat

Am înțeles că n-are rost,

Cu timpul să mai stau certat

Când el într-una m-a salvat,

În drumul greu prin UNIVERS!

 Ion Anuța  

Lasă un comentariu