Olt. Podul peste Olt închis un an pentru reparații capitale

 Sorin Scarlat, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere ( CNAIR), a dat ordinul de începere a lucrărilor pentru reabilitarea Podului Olt la intrare în Slatina. Acesta a făcut anunțul în cadrul unei vizite de  lucru făcute vineri la Balș, pentru a vedea stadiul lucrărilor la Drumul Expres Craiova- Slatina-Pitești.

 Șeful CNAIR a precizat că s-a finalizat proiectarea pentru modernizarea Podului Olt și în maximum două luni de zile vor interveni asupra lucrărilor premergătoare realizării reparaţiilor. Direcția Administrarea Străzilor și Iluminatului Public Slatina , firma care a câștigat lucrările de modernizare a Podului Olt și-a asumat prin contract mai întâi modernizarea rutei ocolitoare. Este vorba despre tronsonul Slatina (strada Tudor Vladimirescu) – Curtișoara – Moșteni, care va fi folosită atât de autoturisme, cât și de mașinile de mare tonaj.

Așadar, conducătorii auto care vin dinspre Craiova vor fi direcţionaţi pe o rută ocolitoare de aproximativ 33 de kilometri, începând cu localitatea Găneasa, pe DN 64, pe o lungime de aproximativ 15 kilometri, până în localitatea Strejești. Din DN 64, traficul va fi deviat pe DJ 546 G, spre Strejești, pe o lungime de 5,7 kilometri, apoi pe DJ 546, pe o lungime de 12,2 kilometri, revenind în DN 65, în Slatina, pe strada Tudor Vladimirescu.

Autoturismele vor putea folosi ca variantă alternativă drumul care ocolește barajul de la Slătioara, cu intrare în Slatina pe strada Basarabilor, în zona mânăstirii Clocociov. DASIP Slatina, profitând de vremea bună, a început deja lucrările de refacerea carosabilului pe tronsonul din pantă, urmând ca și drumul care ocolește barajul să fie reabilitat, cu bani de la Consiliul Județean.

 Autoritățile județene spun că Podul Olt va fi închis timp de un an, iar investiția se ridică la peste 20 de milioane de lei, fondurile fiind alocate de la bugetul de stat.  „Așa cum anunțasem în toamnă, au început lucrările pe strada Basarabilor, tronsonul dintre Banului și lacul de acumulare. Acestea constau în primă fază în reparații la sistemul de beton existent. Se vor sparge acele zone care prezintă cedări ale stratului de beton, se vor face apoi lucrări de preluare de nivel, se vor amenaja și partea de scurgere a apelor și terasamentele. Urmează turnarea a trei straturi de asfalt, ultimul de MASF (mixturi asfaltice pentru stratul de uzură), pentru a putea prelua traficul greu”, a explicat Daniel Murguleț, șef serviciu DASIP Slatina, citat de Evenimentul de Olt.

 Istoricul Podului de peste Olt

 Domnitorul Țării Românești, Gheorghe Bibescu, dă ordin să fie construit un pod fix peste Olt, în anul 1846  pe 24 iunie, având în vedere că până atunci de pe un mal pe altul, comercianții își transportau mărfurile cu barca. Lucrările au fost supervizate de o echipă formată din specialişti italieni, conduşi de inginerul Giovani Balzano.

 Istoricii spun că Podul peste Olt, a fost inaugurat pe data  de 8 septembrie 1847, de Sfântă Maria Mică în cinstea doamnei Maria Bibescu, soţia domnitorului, în prezenţa domnitorului şi soţiei acestuia şi a altor oficialităţi de la Bucureşti. Miniştri ai vremii respective sau unii diplomaţi străini au fost prezenți la acest eveniment, deşi podul din lemn de peste Olt,  nu era chiar terminat.

 Din păcate, acesta a fost distrus de ape și în 1862 podul cu pilonii din piatră se reconstruiește pe timpul domnitorului AI Cuza, cu costuri ce s-au ridicat la trei milioane de lei. Din păcate, nici acest pod nu a avut viață lungă, pentru că în 1875 a fost luat tot de ape.

 În 1888 începe construcția unui nou pod, de această dată, din fier, lucrările terminându-se în trei ani mai târziu, în 1891.  Proiectul a fost supervizat, de această dată, de un inginer român-Nicolae Davidescu.

Acest pod a fost aruncat în aer de către trupele românești, în primul Război Mondial, când se retrăgeau din calea armatei germane.
Podul va fi reparat după război de către învinsa Germania, construcţia intrând în daunele conflagraţiei. Actualul pod peste Olt de la Slatina arată aproape la fel ca cel care a fost inaugurat în 1891.

Podul peste Olt este a doua încercare de punere în aplicare a arhitecturii fierului, prezentată pentru prima dată la Expoziţia Mondială de la Paris din 1899. Construcția supervizată de inginerul Nicolae Davidescu a fost realizată după succesul celei de la Cernavodă a lui Anghel Saligny. Podul peste Olt, este cel de-al doilea pod ca lungime, după cel de la Cernavodă, având 410 metri.

Georgiana Leulescu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s